Accident ischemic tranzitor

Accident ischemic tranzitor

Accidentul ischemic tranzitor (AIT) durează de obicei câteva minute, dupa care semnele și simptomele dispar. Chiar dacă accidentul ischemic tranzitor nu provoacă leziuni permanente, este departe de a fi un episod lipsit de importanță. Ignorarea unui accident ischemic tranzitor poate avea consecințe grave pentru sănătate.

Accidentul ischemic tranzitor poate fi atât un semnal de alarmă, întrucât anunță un accident vascular cerebral iminent, cât și o ocazie de a lua măsuri pentru a preveni accidentul vascular cerebral.

Atacul sau accidentul ischemic tranzitor (AIT) este un episod trecator de disfuncție neurologică cauzată de ischemia cerebrală focală, medulară sau retiniană, fără infarct acut (moartea celulara).

accident ischemic

Accidentul ischemic tranzitor și accidentul vascular cerebral determină aceleași simptome, precum paralizia contralaterală sau slăbiciunea și paresteziile bruște. Accidentul ischemic tranzitor poate determina diminuarea sau pierderea bruscă a vederi, afazie, dizartria și confuzia mentală. Dar față de accidentul vascular cerebral, simptomele de accident ischemic tranzitor se remit în citeva minute sau până la 24 de ore.

Accidentul ischemic tranzitor este diagnosticat de obicei după efectuarea unei anamneze și a examenului fizic. Există câteva teste radiologice care evaluează pacienții care au avut un accident ischemic tranzitor. Ele includ scanarea CT sau IRM a creierului, ecografia gâtului sau o echocardiogramă cardiacă.

CAUZE SI FACTORI DE RISC

• hipercolesterolemia,
  • migrena,
  • diabetul zaharat,
  • hipertensiunea,
  • fumatul,
  • persoanele peste 55 de ani sau mai în vârstă,
  • bărbații au un risc ușor mai ridicat de accident ischemic tranzitor,
  • dar femeile sunt mai predispuse la deces,
  • ateroscleroza arterelor carotidiene extracraniene,
  • vertebrale și intracraniene,
  • sursele de emboli (boala valvulară, trombii ventriculari sau formarea de trombi prin fibrilație atrială, boala arcului aortic, embolismul paradoxal prin foramen ovale sau defect atrial septal),
  • disecția arterial,
  • arterita (inflamația arterelor declanșată mai ales la bătrâni, femei; vasculita necrotizantă noninfecțioasă, medicamentele, iradierea, trauma locală, bolile țesutului conjunctiv),
  • medicamentele simpaticomimetice (cocaina),
  • leziunile cu efect de masă (tumorile sau hematoamele subdurale),
  • stările de hipercoagulabilitate.

CAUZELE ACCIDENTULUI ISCHEMIC TRANZITOR LA COPII

bolile congenitale cardiace cu tromboembolism cerebral , abuzul de medicamente, condițiile procoagulante, infecția sistemului nervos central, neurofibromatoza, vasculitele, displazia fibromusculară, arteriopatia idiopatică progresivă a copilariei , boala Marfan, scleroza tuberoasă, tumorile, siclemia, arteriopatiile focale.

SIMPTOMELE

alterarea conștienței, vertij nonrotațional, fenomene vizuale prezente, parestezii, slăbiciune bilaterală, stare generală de rău cu suspiciune clinică de boala neurologică.

TRATAMENT

Tratamentul medical trebuie să reducă riscul de accident vascular cerebral de scurtă și lungă durată și variază în funcție de etiologia episodului.