Generalități

Neurologia este o ramură specială a medicinii care se ocupă cu diagnosticul și tratamentul bolilor organice care afectează sistemul nervos central, periferic si vegetativ. Motorica, percepţia, gândirea, vorbirea şi sentimentele se bazează pe structurile complexe ale celulelor nervoase ce formează sistemul nervos central, care poate fi afectat de o varietate de disfuncţii şi boli.

Cele mai importante elemente în diagnosticarea unei boli neurologice sunt acuzele, descrierea semnelor și simptomelor dumneavoastră, precum debutul maladiei și modul în care ele s-au dezvoltat. Pentru a diagnostica afecțiunea dumneavoastră, medicul vă va pune întrebări mai amănunțite despre simptomatica pe care o prezentați.

Examene electrofiziologice:

• Electroencefalografia (EEG) – examen, care permite inregistrarea activității electrice spontane neuronale. Traseul obținut este numit electroencefalograma.
Electroencefalografia are drept indicație principală în epilepsie și permite diagnosticarea acestei boli, precum și supravegherea tratamentului și evoluției ei.

Neurologia a fost considerată mult timp ca o specialitate cu rezultate diagnostice precise, dar cu posibilități terapeutice limitate. Acest fapt s-a modificat în ultimele trei decenii în mod semnificativ. Multe afecțiuni neurologice beneficiază în prezent de un tratament eficace.

Drepturile tale

Pacientul are dreptul la asistenţă medicală gratuită în volumul stabilit de legislaţie
Medicul este în drept să fie asigurat cu loc de muncă după încheierea studiilor
Medicul e obligat să respecte cu stricteţe drepturile şi interesele legitime ale pacientului